SEA – Google Ads

✔️ Check double check: wij zijn jouw Certified Google Ads Partner. Meer geld verdienen met online marketing? Wij beheren met succes jouw Google-advertenties.

Enchanté! Wij zijn Motionmill, de SEA-expert uit Antwerpen. Maar er komt veel kijken bij zoekmachine-adverteren. Sta ons dus toe om een paar woordjes uitleg te geven.

Wat is SEA nu eigenlijk?

SEA staat voor search engine advertising. Het is een vorm van adverteren op het internet. Je gebruikt het wanneer je jouw website in de gesponsorde links op de resultatenpagina van Google Search wilt laten zien. Het is de perfecte manier om een product of dienst onder de aandacht van (potentiële) klanten te brengen.

SEA voer je uit via Google Ads, het vroegere Google AdWords. Met een Google Ads-campagne verschijnt een advertentie in zoekresultaten van Google voor de door jou gekozen zoektermen. Dat gebeurt boven of rechts van de organische zoekresultaten.

De voordelen van SEA

1. Een Ads-campagne is snel op te zetten en flexibel in beheer. Je kan een SEA-campagne opzetten door je trefwoorden te kiezen, de advertentieteksten te schrijven en je budget te bepalen. Nagenoeg onmiddellijk verschijnen je advertenties. Je kan je campagne ook op elk moment stoppen of pauzeren.

 

 

2. Ads-advertenties zijn heel gerichte advertenties:

  • Je kiest de keywords;
  • Je duidt een locatie aan waar je je advertenties wil weergeven;
  • Je kiest de tijdstippen waarop jouw advertenties getoond worden;
  • Je kan zoekwoorden uitsluiten;
  • Je bepaalt de taal, het apparaat waarmee mensen zoeken, enzovoort.

3. SEA geeft je controle over je budget. Je betaalt enkel als iemand effectief op je advertentie klikt. Bovendien kan je per keyword vastleggen hoeveel je maximaal biedt. Je dagbudget zorgt er dan weer voor dat je kosten per dag niet hoger zijn dan je zelf instelt.

 

4. In Google Ads kun je testen, meten en aanpassen. In Ads, gekoppeld aan je Google Analytics-account, kan je de prestaties van je campagne nauw opvolgen. En je kan op elke moment veranderingen aanbrengen in je campagnes. Stel je vast dat bepaalde keywords of advertentieteksten niet werken, dan kan je ze aanpassen, pauzeren, je bod verhogen, of een andere wijziging aanbrengen. Of misschien wil je wel eens experimenteren met bepaalde termen. Ook dat kan.

 

SEA en SEO vullen elkaar aan

Goed, je besluit aan SEA te doen. Moet je dan niet meer aan SEO (zoekmachineoptimalisatie) doen? Het ene sluit het andere niet uit. Integendeel, in een goede online strategie werken ze perfect samen.

Het grote verschil is dat SEO een langetermijnplan is. Het duurt even voor je er de vruchten van plukt, maar ze blijven langere tijd doorwerken. Met SEA kan je vrijwel onmiddellijk resultaat halen. Maar eens je de campagne stopt is het ook weer gedaan. Met SEA kan je op korte termijn verkeer genereren zodat je niet hoeft te wachten tot de SEO-inspanningen resultaat opbrengen.

De resultaten van SEA bezorgen je snel data en inzichten, die kan je gebruiken in je SEO-strategie. Goede SEO-geoptimaliseerde pagina’s verhogen bovendien de kwaliteitsscore van je SEA-campagne.

Wordt het verhaal te technisch? Kom eens op de koffie voor een uitleg.

Motionmill-Google partner

Kies altijd een Google Partner

Het is niet onbelangrijk: Motionmill is Google Partner. Dat wil zeggen dat onze campagnes voldoen aan de strenge kwaliteitseisen die Google stelt en dat ze beheerd worden door Ads-gecertifieerde mensen. Zo verzekeren we je doeltreffende advertenties die relevante bezoekers naar jouw website brengen. Dit staat ons ook toe om deze campagnes te toetsen aan resultaten binnen verschillende sectoren en steeds verder te optimaliseren.

Mogen we jouw SEA tot een succes maken?

Chiele Thora

Chiele Thora

Online marketeer
Motionmill bouwt SEA-acties voor organisaties in heel België. Dat doen we vanuit de toffe stad Antwerpen. Wil jij ook gevonden worden in Google? Bel, mail of fax ons. (Dat faxen bedoelen we symbolisch. We hebben geen faxapparaat.)

Stuur een bericht